Bublinky: Národní značka perlivých vín startuje
Aktualizováno
15 Srpen 2024
Informace

Bublinky: Národní značka perlivých vín startuje

Vážené vinařky, vážené vinaři, po úspěchu Svatomartinského a značky Vína z Moravy, vína z Čech připravil Vinařský fond další obdobný projekt. Na základě analýzy trhu a zájmu mezi vinaři startujeme celonárodní značku perlivých vín „bublinky“. Po dlouhých diskuzích se Rada Vinařského fondu shodla jak na charakteru těchto vín, tak i na licenčním postupu. Vycházela přitom z těchto základních principů:
  1. Perlivá vína musí být výhradně z domácí suroviny primárně z běžně rozšířených odrůd
  2. Proces výroby musí být dostupný i středním a menším vinařům alespoň službou
  3. Produkt musí být pro zákazníka „čitelný“, mít obdobný charakter, i když bude od různých vinařů
  4. Podmínky pro užívaní značky musí být současně co nejjednodušší, aby vinaře neodrazovaly
Výsledný kompromis tyto podmínky splňuje. Samozřejmě každý podobný projekt je živá záležitost, takže ho lze průběžně upravovat. Podrobné podmínky pro užívání značky najdete zde PODMINKY, prezentace projektu je zde PREZENTACE. Postup pro získání podlicence je následující:
  • Držitelem ochranné známky „bublinky“ je Vinařský fond, který ji licenční smlouvou poskytuje NVC k udělování podlicencí, stejně jako v případě Svatomartinského.
Vinař vyplní přihlášku, ke které přiloží standardní analytický rozbor dané šarže pro zatřídění na SZPI. Administruje NVC.
  • Přihláška je bez poplatku.
  • Po podpisu licenční smlouvy a finalizaci perlivého vína zasílá vinař od každé šarže tři originální vzorky pro archivaci do Národního vinařského centra k případné analytické a senzorické kontrole.
  • Vzorky se archivují po dva roky. Kontrola probíhá namátkově či na základě podnětu. Provádí NVC ve spolupráci s RVF
  • Pokud vzorky při kontrole nesplní stanovené podmínky, subjekt ztratí na určenou dobu možnost značku používat.
Věříme, že „bublinky“ osloví i mladší generaci a stanou se oblíbenou alternativou pro zahraniční perlivá vína, jejichž prodeje za poslední roky zněkolikanásobily. V současnosti už připravujeme kampaň. S její podobou se můžete seznámit v prezentaci, rozpracovaný spot je ke shlédnutí zde.   Mgr. Zbyněk Vičar

ředitel

Logomanuál ke stažení zde